Доступность

Университет

Зона абитуриента

Контакты

Свернуть меню

Projekt i realizacja modelu 3D postaci inspirowanej serią gier Dark Souls

Autor

Dominik Włodek

Data obrony

09.05.2023

Promotor

dr Łukasz Ziółkowski

Specjalizacja

Grafika

  • Grafika

dodano: 27 февраля 2024

Projekt i realizacja modelu 3D postaci inspirowanej serią gier Dark Souls

Autor – Dominik Włodek

 

1. Cel i podstawowe założenia

 

Celem projektu jest stworzenie i opracowanie postaci wraz z jej historią, na podstawie motywów i schematów występujących w trylogii gier Dark Souls. W ramach pracy zgromadzone zostaną informacje na jej temat, jak i na temat procesu kreacji postaci. Postać zostanie zaprojektowana w taki sposób, by wizualnie opowiedziała o jej przeszłości. Wynikiem pracy będzie upozowany bohater w formie figurki. W trakcie pracy skupię się przede na jej kompozycji. Przygotowując już do renderu, dobiorę właściwe do motywu oświetlenie
oraz jego kolorystykę.

 

2. Realizacja

 

Po rozplanowaniu przebiegu pracy przeszedłem do procesu twórczego.
W trakcie użyłem programy: Adobe Photoshop, Pixologic ZBrush, Autodesk Maya, Marvelous Designer oraz Unreal Engine 5.

Realizację projektu podzieliłem na poszczególne etapy:

  • zgromadzenie informacji na temat serii oraz występujących w nich postaci,
  • opracowanie historii,
  • kreacja wstępnych szkiców designu postaci,
  • stworzenie blockout’u modelu w T-Pose,
  • tworzenie assetów do postaci, tj. szaty, łańcuch, pattern i zdobienia zbroi,
  • pozowanie postaci,
  • dopracowanie kompozycji,
  • przygotowanie sceny w silniku graficznym,
  • dobranie oświetlenia,
  • renderowanie,
  • obróbka renderu.

                                          

3. Efekt końcowy

 

Finalnym produktem jest wymodelowana i wyrzeźbiona cyfrowo figurka przedstawiona serią renderów, wykonanych w silniku graficznym. Zaprojektowana została zarówno podstawka, nawiązująca do historii postaci,
jak i broń, w formie łuku.

 

Poniżej znajduje się koncept designu postaci. Szkic ten miał na celu usprawnienie fazy modelowania. Po prawej wersja bez kolorów, by lepiej ukazać sylwetkę.

Poniżej przedstawiam rendery z oświetleniem dopasowanym do motywu.

Dodatkowo wykonałem rendery przedstawiające strukturę figurki w obrocie o 360 stopni wokół jej osi. W tym przypadku wykorzystałem oświetlenie wytworzone przez grafikę HDRI.

4. Informacje o możliwości wykorzystywania pracy

 

Opracowany model może być drukowany techniką druku 3D. Szacowany wymiar docelowy drukowanej figurki wynosi 30 centymetrów w wysokości.

Перейти к содержимому
This site is registered on wpml.org as a development site.